Iklan Penaja

Radio Pilihan Anda

Buah Zuriat Mekah

Sumber dr goggle 

Buah Zuriat @ Hawa nie hanya boleh di dapati di Mekah @ Madinah. Daripada sumber yang aku perolehi (internet) buah ini sebenarnya dari pokok koka iaitu kayu yang di gunakn untuk membina bahtera Nabi Noh. Selain dari di panggil sebagai buah Zuriat..buah nie juga di panggil as buah Hawa, Adam and buah Koka.

Eiza still tak cuba lagi, dari apa yang Eiza baca....untuk mengupas @ mengopek buah nie mmg sangat2 mencabar.....kulitnya keras and mmg perlukan tenaga lelaki utk mengupas buah nie.....bentuk lebih kurang mcm buah ciku. Tp kulitnya keras dan ringan macam buah kelapa tua. Lebih kurang  ler apa yang dapat aku gambarkan pasal buah nie. As i know...buah nie ada sabut and tempurung di dalamnya. Cuma bezanya ngan kelapa tua ialah buah zuriat tak mempunya air. One more thing....ada satu lagi layer seakan2 tempurung dalam tempurung pertama tu....camne aku nak terangkan erk......and after tempurung yang ke-2 tu barulah jumpa isinya yang putih tu.....sejibik cam isirung kelapa tua.

Cara penyediaan : Rebus isirung yang putih tu kedalam air sehingga air bertukar warna seakan2 coklat....rebus lebih kurang 30 minit - 1 jam....and then, minum air tersebut setiap hari suami dan isteri. Jangan lupa berniat utk mendapatkan zuriat. Sebelum minum tu baca bismillah dan di ikuti ayat 38 surah al-imran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan Komen Anda

Iklan penaja