Iklan Penaja

Radio Pilihan Anda

Terkini dari Eiza


Kenapa susah sanggat nak meneruskan perjalanan hidup Eiza ni.. ada je masalah yang menyakitkan hati perlu ditanggung... rase stress sesangat... kekadang masalah yg bertimpa-timpa menambahkan stress Eiza ni...


Bila dipikir-pikirkan Eiza ni terlalu memikirkan perasaan orang lain saje.. terlalu.. tak sampai hati nak lukakan hati orang lain walaupun pernah menyakiti hati ini. Contonya sorang kawan ni.. dia bukanlah sahabat... baru-baru ni sibuk contact n pujuk ikut dia berniaga.. bukan Eiza taknak tapi tak berapa suka dengan sikap dia yang memaksa.. tak sabar... pentingkan diri sendiri... tu bukan ketegori sahabat dalam hidup ni... macammana nak jadi sharepartner kalau belum apa-apa dah tak tahan dengan perangai dia... dia merimaskan dan mengganggu hari-hari Eiza.. harap dia cepat-cepat hilang dari hidup Eiza..


Dah jadi penganggur ni.. masalah masa memang takde masalah.. tapi masalah kewangan pula.. bukan suami tak mampu tanggung Eiza tapi.. dah biasa pegang duit, paham-paham jelah.. nak belanja betul-betul berjimat.. dulu kuranglah nak pikir camtu.. apa tergerak nak beli.. beli je... ishhh... betul-betul menguji.. semoga sentiasa dimurahkan rezeeki..

Mulakan wat business sendiri.. ingat nak wat kecil-kecilan kat rumah.. sekarang oklah walau pun baru, tp adalah perubahan dari masa ke masa.. cuma kelemahan Eiza ni tak berapa pandai untuk menjual.. berat mulut nak menjual.. ingat menjual di intenet ni ok kot bab kurang berkominikasi.. jadi kuranglah untuk berbual.. semoga ianya berjalna dengan lancar..

Cute tak awekz Diatas? hehehehe Eiza hampir-hampirlah jadi camtu

2 ulasan:

  1. nak tanye daftar SSM untuk ape

    BalasPadam
  2. Daftar SSM tu step sebelum memulakan perniagaan.. :), sebelum tu awk perlu siap sedia gan ketahanan fizikal ,mental, modal... nak share pengalaman akk sebelum wat business..

    1. Berminat tak nak berniaga.
    2. Pastikan jenis perniagaan
    3. Senarai pendek perbelanjaan kasar
    4. Kumpul Modal
    5. Daftar perniagaan gan SSM.
    6. Buat lesen Majlis Pembandaran / Daerah ( jika
    mempunyai permis / kedai )
    7. Boleh berniaga gan senang hati.

    BalasPadam

Tinggalkan Komen Anda

Iklan penaja